-
Вступ
-
Тема 1. Служби Інтернету
- 2 урок Поштові служби Інтернету. Створення електронної скриньки. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Пересилання файлів. Використання адресної книги та списків розсилки.
- 3 урок Використання електронної пошти Етикет електронного листування.
- 4 урок Правила безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу.
- 5 урок Використання інтернет-ресурсів для спільної роботи. Рівні та способи доступу до ресурсів.
- 6 урок Онлайнові перекладачі. Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Зберігання даних та колективна робота з документами в Інтернеті
- 7 урок Інтернет речей
-
Тема 2. Алгоритми та програми
- 8 урок Мова програмування.
- 9 урок Середовище програмування
- 10 урок Величини в програмних середовищах.
- 11 урок Поняття змінної та її значення.
- 12 урок Додаткові модулі
- 13 урок Операції над текстовими величинами.
- 14 урок Опрацювання величин логічного типу.
- 15 урок Команда розгалуження
- 16 урок Реалізація алгоритмів повторення мовою програмування .
-
Тема 3. Опрацювання табличних даних
- 17 урок Поняття електронної таблиці. Середовище табличного процесора.
- 18 урок Об’єкти електронних таблиць. Введення даних і форматування таблиць.
- 19 урок Типи даних в електронних таблицях.
- 20 урок Редагування електронних таблиць
- 21 урок Копіювання та переміщення вмісту клітинок.
- 22 урок Форматування таблиць. Створення та оформлення таблиць із розрахунками.
- 23 урок Адресація. Відносні, абсолютні, мішані посилання.
- 24 урок Формули. Розв’язування задач засобами табличного процесора.
- 25 урок Обчислення в електронних таблицях
- Тестування з теми “Обчислення в електронних таблицях.”
- Приклади діаграм
-
Моделювання
- 26 урок Поняття моделі. Створення комп’ютерної моделі об’єктів.
- 27 урок Створення комп’ютерної моделі об’єктів.
- 28 урок Етапи створення інформаційної моделі
- 29 урок Програмування випадкових процесів.
- 30 урок Інструктаж з БЖД.Практична робота. Створення ігрового проекту.
- 31 урок Розробка сценарію та інформаційної моделі для гри.
- 32 урок Підготовка презентаційних матеріалів проекту та звіту.
- 33 урок Презентація та оцінювання проектів.
- 34 урок Інструктаж з БЖД. Практична робота 8. Хмарні сервіси для колективної взаємодії у проекті.
- 35 урок Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. Підсумковий узагальнюючий урок.
- Інструменти програми Pencil2D
- Створення комп’ютерної моделі руху об’єкта. Програма Pencil2D
- Імпортування готового зображення в програму Pencil2D
- Задача “GIF анимація”
17 урок Поняття електронної таблиці. Середовище табличного процесора.
Поняття електронної таблиці. Середовище табличного процесора. (§13 ст 114)
Електронна таблиця (англ. spreadsheet) — це комп’ютерний варіант звичайної таблиці. Вона складається з рядків і стовпців, на перетині яких розташовуються клітинки. У клітинках електронної таблиці можуть зберігатись текстові, числові дані та формули, за допомогою яких виконуються розрахунки. Електронна таблиця може містити також зображення та інші мультимедійні об’єкти.
Для розв’язування задач із даними, які можна подати у вигляді електронних таблиць, розроблено спеціальні пакети програм, що називають табличними процесорами.
Для роботи з електронними таблицями існують різні табличні процесори:
Lotus 1-2-3, Multiplan, QuattroPro, LibreOffice Calc, Microsoft Excel, OpenOffice.org Calc та інші. Кожна програма має подібні функції та відповідний значок.
Робоче поле вікна табличного процесора містить у верхній частині заголовки стовпців, які позначаються латинськими літерами A, B, C…,
і ліворуч — заголовки рядків, що позначаються цифрами 1, 2, 3…
На перетині рядків і стовпців розташовані клітинки, до яких можна вводити дані. Кожна клітинка має свою адресу. Наприклад, клітинка, що розташована на перетині рядка 1 і стовпця А, має адресу А1.
Розгляньте таблицю:
Назвіть адреси комірок у які внесено:
- Суму балів з предмету українська мова;
- Середній бал з предмету українська література;
- Мінімальний бал з предмету українська мова;
- Максимальний бал з предмету українська література.
Завдання: Створіть у табличному процесорі кросворд.
Щоб перетворити клітини з прямокутників в квадрати змінимо ширину одного стовпця. Щоб змінити ширину стовпця наведіть вказівник миші на лінію, що знаходиться між назвою цього стовпця та сусіднього, курсор при цьому зміниться. Натисніть на ліву кнопку миші і, утримуючи, потягніть вліво для зменшення ширини стовпчика.
Скопіюємо отриману ширину на інші стовпчики. Стовпець, який хочемо скопіювати виділяємо, натиснувши на його заголовок, натискаємо “Формат по зразку”:
Робимо протягування мишкою по заголовкам стовпців, ширину яких хочемо змінити.
Або виділивши стовпці у контекстному меню обрати Ширина стовпчика та змінити її.
Тепер у клітини можна вносити слова та встановлювати межі.
Встановити колір тла клітинки чи діапазону клітинок таблиці можна на вкладці “Заливка”.
Для написання питань використовуємо примітки. При виборі клітини для написання слова буде з’являтися спливаюче вікно з приміткою, в якому написано питання.
Записуємо питання, для чого вибираємо клітинку, тиснемо праву кнопку миші і в меню обираємо пункт «Вставити примітку»:
У вікні вводимо питання до слів. У разі якщо питання до слів є по горизонталі і по вертикалі, то вводимо обидва визначення.
У клітинах з питаннями відображатиметься маленький червоний трикутникв верхньому правому куті.