-
Розділ 1. Інформація та пристрої
- 1 урок Якими бувають комп’ютери?
- 2 урок Як працює цифровий пристрій?
- 3 урок Чи має комп’ютер пам’ять?
- 4 урок Як безпечно знаходити освітню інформацію в інтернеті?
- 5 урок Як зберегти інформацію з інтернету?
- 6 урок Чи завжди слід довіряти інформації з інтернету?
- 7 урок Як використовують інтернет для спілкування?
-
Розділ 2. Об’єкти та моделі
- 8 урок Як створювати схеми класифікації об’єктів?
- 9 урок Які дії можна виконувати з об’єктами?
- 10 урок Як створюють моделі?
- 11 урок За якими етапами створюють інформаційну модель?
- 12 урок Як створювати моделі для об’єктів, які рухаються?
- 13 урок У якій програмі зручно працювати з таблицями?
- 14 урок Як побудувати математичну модель?
- 15 урок Як досліджувати об’єкти з допомогою створених моделей?
- 16 урок Як досліджувати об’єкти з допомогою створених моделей?
-
Розділ 3. Алгоритми
- 17 урок Як під час розв’язування задач в середовищі Скретч використовують алгоритми?
- 18 урок Як в алгоритмах використовувати команди повторення?
- 19 урок Як створювати анімації?
- 20 урок Як перевіряти можливі помилки в алгоритмі й обрати виграшну стратегію?
- 21 урок Як в алгоритмах використовувати команди розгалуження?
- 22 урок Як описати повне розгалуження у середовищі Скретч?
- 23 урок Як описати алгоритми з розгалуженням та повторенням?
- 24 урок Як описати алгоритми з розгалуженням та повторенням?
- 25 урок Як створити проєкт?
- 26 урок Як створити проєкт?
-
Розділ 4. Програмування роботів
- 27 урок Як і навіщо створюють роботів?
- 28 урок Що таке Micro:Bit?
- 29 урок Що таке середовище програмування?
- 30 урок Як працювати з датчиками?
- 31 урок Як програмують повторення в середовищі програмування?
- 32 урок Як програмують повторення в середовищі програмування?
- 33 урок Як ідеї та вміння можуть допомогти людям?
- 34 урок Як ідеї та вміння можуть допомогти людям?
- 35 урок Урок узагальнення вмінь і знань.
-
13 урок У якій програмі зручно працювати з таблицями?
§ 13 (ст 80)
Створювати таблиці можна на комп’ютері за допомогою різних програм.
Пригадаємо як додати таблицю до текстового документа в редакторі LibreOffice Writer. На панелі інструментів обирають інструмент Таблиця і позначають, скільки рядків і стовпців складатимуть цю таблицю:
Або з рядка меню:
Для роботи з електронними таблицями існують різні табличні процесори:
Lotus 1-2-3, Multiplan, QuattroPro, LibreOffice Calc, Microsoft Excel, OpenOffice.org Calc та інші. Кожна програма має подібні функції та відповідний значок.
Розглянемо програму для опрацювання даних у таблицях: LibreOffice Calc.
обоче поле вікна табличного процесора містить у верхній частині заголовки стовпців, які позначаються латинськими літерами A, B, C…,
і ліворуч — заголовки рядків, що позначаються цифрами 1, 2, 3…
На перетині рядків і стовпців розташовані клітинки, до яких можна вводити дані. Кожна клітинка має свою адресу. Наприклад, клітинка, що розташована на перетині рядка 1 і стовпця А, має адресу А1.
Завдання: Створіть у табличному процесорі малюнок
Щоб перетворити клітини з прямокутників в квадрати змінимо ширину одного стовпця. Щоб змінити ширину стовпця наведіть вказівник миші на лінію, що знаходиться між назвою цього стовпця та сусіднього, курсор при цьому зміниться. Натисніть на ліву кнопку миші і, утримуючи, потягніть вліво для зменшення ширини стовпчика.
Скопіюємо отриману ширину на інші стовпчики. Стовпець, який хочемо скопіювати виділяємо, натиснувши на його заголовок, натискаємо “Формат по зразку”:
Робимо протягування мишкою по заголовкам стовпців, ширину яких хочемо змінити.
Або виділивши стовпці у контекстному меню обрати Ширина стовпчика та змінити її.
Встановити колір тла клітинки чи діапазону клітинок таблиці можна на вкладці “Заливка”.